Forenings formål

At øge lægernes viden om LDN, da der pt. kun er ca. 11% af de praktiserende læger, der udskriver LDN, og at mange siger nej netop begrundet med manglende viden.

At få skabt en ensartethed i behandlingen med LDN, således at alle smerte klinikker doserer og behandler ud fra hvad de mest erfarne læger og forskere indenfor LDN har oplevet har erfaret er rigtigt, hvilket vil sige:

- Start low - go slow

- LDN er doser op til 25 mg.

- Dosis indtages 1 gang dagligt og kun ved det alternative regime hver 12. time i 2 uger.

- Opioider inkl. de syntetiske er no-go sammen med LDN, da naltrexon er en opioidantagonist.

- LDN kan påvirke alle former for kronisk smerte, autoimmune sygdomme, cancer og visse psykiske

problematikker. Altså ikke kun ved fibromyalgi.

- Opløsning af naltrexon eller LDN-piller er okay for en mere præcis dosering samt mulighed for at starte

og/eller øge med mindre end LDN-pillerne fremstilles i.

- LDN er ikke placebobehandling.

At udbrede kendskabet til LDN ved patientforeninger, Smertelinjen m.fl. samt ved at have opdateret viden og links til forskning liggende tilgængeligt for medlemmer af foreningen.

Ved at have telefontider hvor medlemmer af foreningen kan få rådgivning – ved medicinrådgivning svares der tilbage efter sparring med foreningens læger.

At samle erfaringer fra brugere.

At afholde foredrag om LDN.

At gøre LDN lettere tilgængeligt ved at få det lagt på serveren.

At få fremstillet LDN uden lactose, at få fremstillet opløsninger på begge apoteker og få alle LDN-piller fremstillet med delekærv.

Bestil et foredrag