Bivirkninger og ”bivirkninger”

Bivirkninger og ”bivirkninger”…..Skyd ikke budbringeren.

Du vil lejlighedsvis læse kommentarer som: ”Jeg havde meget få eller ingen bivirkninger af LDN.” Eller: ”Mine bivirkninger ved start/øgning var kortvarige, og det hele værd for resultatet.”

Men da der ikke findes en indlægsseddel til LDN men kun til Naltrexon 50 mg, som har helt andre bivirkninger jf virkemekanismerne, og der ikke er andet medicin, som har en gruppe, hvor folk kan udtrykke og dele alle problemer, vil du mest læse det modsatte.

Her er så dilemmaet. Vi har lejlighedsvis medlemmer, der mener eller har fået at vide, at nogle meget usædvanlige bivirkninger er direkte forårsaget af LDN. Sjældne bivirkninger, som vi ikke har hørt om fra læger, der har 1000 vis af patienter og har ordineret LDN i årevis.

Kan der være en forbindelse – muligvis ja – idet LDN arbejder på at rette op på et tidligere dysfunktionelt immunsystem, og i denne proces kan andre problemer dukke op, eller det er en bivirkning så sjælden, at eksperterne endnu ikke er sikker på det og derfor ikke nævner det, og derfor ved vi det ikke. Vi er kun budbringere.

LDN er ikke altid den direkte årsag til disse bivirkninger. Derfor undrer vi os og gentager igen og igen, at de, der oplever usædvanlige og/eller ualmindelige bivirkninger, skal undersøges for, om der er den anden årsag hertil. Her skal alt tages i betragtning: hormonelle mangler, fungerer skjoldbruskkirtlen optimalt (få undersøgt fri T3 og fri T4), har du haft covid/er vaccineret for covid og har senfølger, er det et symptom fra din sygdom/lidelse eller en udvikling heraf, er du bærer af borrelia og co, skyldes det ernæringsmæssige mangler, eller tilstedeværelsen af ​​toksicitet i kroppen i form af høje niveauer af metaller, kemikalier eller biotoksiner. Der er hundredvis af muligheder. Det er vigtigt at få undersøgt, for du kan fejle noget mere end du lige ved.

Det er den eneste grund til, at vi sætter spørgsmålstegn ved disse bivirkninger. LDN Foreningen siger aldrig, at LDN er 100% fri for bivirkninger.

Vi videregiver kun på de oplysninger/forskningsresultater, der leveres til os af LDN-fagfolk med mange års erfaring med patienter. Vi er her for at udveksle erfaringer og opmuntre, og vi forsøger at fjerne enhver uberettiget frygt, men vi har intet at vinde eller tabe på nogen måde. Vi forsøger ikke at sælge nogen noget. Om I vælger LDN til eller fra har ingen betydning for os.

LDN-eksperterne verden over er enige i, at der findes følgende bivirkninger: øget drømmeaktivitet/søvnforstyrrelser, hovedpine, diarre/forstoppelse og heraf kvalme eller madlede, uro (skyldes de mange endorfiner og dermed en god bivirkning), øget varme/svedtendens (skyldes inflammation der slås ned og dermed ikke en bivirkning men en effekt). Findes der flere…..måske.

Skyd ikke budbringeren ligesom du heller ikke skyder posten, når du får en regning 😊